Jön a környezetkímélőbb benzin, de nem minden autónak tesz majd jót


Ebben az évben megjelenhet majd a merőben új, nem annyira a környezetet károsító benzin a piacon. Viszont azt tudni kell, hogy nem minden autóba lehet belerakni, mert nem mindegyiknek tesz majd jót. Tehát a régebbi motorral rendelkező autókban kárt tehet. Pluszban még meg kell jegyezni, hogy drágább is lesz a 95-ös-nél és a fogyasztás is növekedni fog. Azt tudni kell, hogy 2009 óta már Magyarországon is kapható a benzinkutakon az E85, aminek a 85%-a bioetanolból áll, amibe mindössze 15%-nyi benzint tartalmaz. Amikor még bejött ez az új üzemanyag, akkor nagyon bizakodtak benne és joggal, mivel a 95-ös benzinnél 100 forinttal olcsóbb volt és a régebbi autókat is át lehetett alakítani, hogy ezzel működjenek.

Bővebben: Jön a környezetkímélőbb benzin, de nem minden autónak tesz majd jót

Módosultak a gépjárművezetés képzés szabályai


Több ponton is módosultak a gépjárművezetés képzés szabályai, a változások egy része már fél éve érvényben is van. Lényeges, hogy minden autósiskola kellően és írásban, sőt ellenőrizhetően dokumentáltan értesítse és tájékoztassa ügyfeleit ezekről a változásokról. Az orvosi vizsgálat az alkalmasság igazolására ez után is szükséges lesz azzal a különbséggel, hogy ennek bemutatása nem a beiratkozás feltétele, hanem a vizsgálatot az elméleti vizsgára történő bejelentkezés időpontjáig kell elvégeztetni.

Bővebben: Módosultak a gépjárművezetés képzés szabályai

Lassan megy a gépjárművizsga, kevés a vizsgabiztos


A kormányhivatal tapasztalatai alapján az elmúlt nyáron feltűnően sokat kellett várakozni arra, hogy gépjárművizsgát tudjanak tenni. Úgy tűnik, a kelleténél jóval kevesebb a vizsgabiztos, ez pedig nagyon lelassítja azt az időt, amely alatt a tanulók túleshetnének a vizsgán. Az autósiskola oktatók is igen rossz helyzetben vannak e miatt, aminek fő oka, hogy e helyeken is igen nagymértékű leépítések törtpéntek az elmúlt időszakokban. Gyakorta másfél hónap alatt sem kerül sor a tanfolyam elvégzésétől a vizsgáig, ezzel szemben a kormányhivatal egész másban látja a gondot, mint hogy a nyári időszakban az átlagnál jóval többen igyekeznek minden évben megszerezni az új jogosítványt.

Bővebben: Lassan megy a gépjárművizsga, kevés a vizsgabiztos

Kevésnek bizonyul a tanuló vezetők megszerzett gyakorlata


A jogosítvány megszerzése sajnos nem egyenlő a vezetéshez elegendő gyakorlat megszerzésével, ez köztudott tény. Sajnos a gépjárművezetést tanulóknak és az oktatóknak is egyformán igen nehéz a dolguk, egyrészt, mert oktatóból egyre több van, másrészt a tanulók szemszögéből azért, mert az árak igen magasak. Épp e miatt a legtöbben kizárólag az előírt minimális óraszámot veszik csak elméletből és gyakorlati vezetésből is. A vizsgához ez talán elég, de ahhoz, hogy nyugodt szívvel menjen ki egy frissen vizsgázott sofőr a nagy forgalomba, ahhoz már nem biztos.

Ma már pár hónap alatt hozzá lehet jutni a jogosítványhoz, de egyik fél sem gondol bele abba, hogy ilyen rövid idő alatt, vajon mekkora gyakorlatra tesz szert egy olyan ember, aki mindössze ezzel a tapasztalattal vág neki a nem veszélytelen közlekedésnek, mert a minimális óraszámnál többet nem tud anyagilag rászánni arra, hogy kellő gyakorlatot és magabiztos tudást szerezzen. Ez sajnos nem egy általánosítás, hanem tény, egyértelmű, hogy kevésnek tűnik a tanuló vezetők megszerzett gyakorlata.

Bővebben: Kevésnek bizonyul a tanuló vezetők megszerzett gyakorlata